全新新闻咨询站——《我读我言,不吐不快!》

致所有的读者们:

网址:http://mynewsword.blogspot.com

我已经开了一个全新的部落格,以提供本地新闻为主,加上本身对于新闻的有感而发。这个全新的部落格主要和大家分享每一天的新闻(遴选),也可以提供新闻于没时间买报纸的读者们。

“mynewsword”,顾名思义,my代表我,news即新闻,word就是我要表达的意见,所以是一个不仅提供新闻的部落格哦!

《我读我言,不吐不快!》是一个新的篇幅,目前已提供新闻为主,但相信不久的将来将会提供更多互动性的Gadget,以及提供更广、更全面的资料,框框也不只限于新闻而已。

希望大家可以多多支持哦!^^

Sunday, September 23, 2007

三位数的时代:第100天,晴:

“万众期待”(请允许我夸张一点~呵呵!),在世人的期待和寄望之下(老师教我夸张修辞法),这个部落格终于到达一百天了(不过帖子还没有~假如大家记得的话,这个部落格是第七天开始的~呵呵!哎哟!马来西亚也是在31号过后的9月16号才变成“Malaysia”的嘛……)!!!

首先,部落格能够有今天的成就,我要感谢我的父母、叔伯、姨婆、我的祖先爷、谢家的炎黄子弟还有就是大会……除此之外,我也要感谢那些一直以来都支持我的朋友、兄弟、红颜、知己、猪朋以及亲爱的狗友(不要扁我~~)!没有大家的支持,根本就没有今天的我……


好了!醒来了!呵呵!其实也没有什么想说的,要说的都在上面说完了(真心话来的)……其实,有跟贴的朋友/读者都知道我在不懂某某哪一天(等我找到再连接过来……)曾放上关于一个男生的故事。而那个故事的男主角就是我,但这不重要,重要的是,我在故事里有提到那个男生曾经写了三次的部落格。呵呵!假如大家都有去按那些hyperlink的话,可以看到那些所谓的“部落格”的帖子都没有超过15页……所以哦!今天对我来说是多么的重要呢!我长那么大,从来都没有那么落力去写那么长的东西……呵呵!鼓励鼓励我下下啦~(难得这个孩子能够那么有毅力~)!

废话废完了,轮到正经的。适逢部落格的100天几年,本会决定来个幸运抽奖!哈哈!只要前十位留Comment的乡亲父老们都能够免费得到《明天茶餐室》独家的“中国茶”!不要小看这杯“中国茶”,它可是渗了不少员工的心血以及洗碗碟的时候所留下来的肥皂精华!就只有十杯!要的请赶快!不然就错过了!呵呵!


接下来,就是要交代一些该交待的……=.="

首先,我想对女主角说一些话。嗯……虽然你没有在现场(都不懂有没有读过这个部落格),但是在科技发达的现在,我相信你一定有看电视直播的!(不好意思~)其实,对你的感觉若干还是存在的,但是我也仿佛看破了红尘,不会再有任何的寄望了(被朋友骂醒的)。虽然放弃的念头一次又一次地在我脑海里浮现,但每当看到你的时候(前几天一连三天的碰面),恶魔和天使都会在我的耳朵旁边盘旋……这可是真的哦!果然,没有人能够做到平常心的(对我来说,至少我是做不到的)……无论如何,祝你在往后的日子都能够顺顺利利咯!在Major的日子如何了哦?呵呵!加油吧!

接下来,就是关于这部落格。这里我想要大家的意见,就是关于我是否更改部落格的名称……其实我个人觉得是不应该改的,但是假如不再等待的话,再使用这个题目会是一个好的方针吗?希望大家给予意见哦!

就这样了!再一次恭喜自己成功撑到100天!就这样了!那些看了不管有没有吐饭的读者朋友,真的很感谢你们的支持哦!有些未必是每一天都来阅读,但就算一星期一次也请接受我由衷的感激吧!:-)

还有一点,浏览人数攻破2000了!呵呵!

Era of Three Digits: Day 100, Sunny:

The waiting of the world (allow me to hyperbola it~Hehe!), and every single person in the world is waiting for it, this blog finally reached 100th day (Just the day but not the post, in fact I started it on day 7th~ Hehe! Aiyo, Malaya also turned into Malaysia after the 31st independence day...)!!!

Firstly, the blog can reached today successfulness, I want to thank my parents, uncles, aunts, my ancestors, the root family of Xie, and also to the congress... Besides that, I also want to thank all the friends, buddies, etc (don't know how to translate the rest~) for supporting my blog all the time! Without you all, then I will not stand up right here and give my talk...


OK! Now wake up! Hehe! Actually I got nothing to say, those needed has finished on the first part (my sincere words)... Well, to those who always follow my post, they know that I posted before a story about a boy. And the boy was me, but this ain't the important one, the important thing is I had told the world that the boy had his blog for three. Hehe! If everyone of you has clicked the link, the you will know that those so-called "blog" never reached 15 posts... Therefore, today is very important to me! I never paid my effort on writing blog... Hehe! Just give me a clap lah~(It is rare that I can did it~)!

Rubbish finished, and now is the serious one. To mark the hundred days of the blog, the congress decided to have a lucky-draw! Haha! To those who leaves comment on the first ten comments, they will gain a free "Meng Tin Restaurant" exclusive "Chinese Tea"! Don't look down to the "Chinese Tea", it has the effort of the restaurant workers and also the soup essence that left down when the cup was being washed! Only 10 cups! Early birds get their worms, or you will miss it! Hehe!


And now, I want to voice out something should be voiced out...=.="

Firstly, I want to say something to the heroine of the blog. Hmm... Although you not in the scene (still have no idea whether you ever read the blog or not), however, the mass media today is extremely developed, and I believe that you will watch the TV broadcast! (Sorry for crapping again~) Well, the feeling to you still exist, but I just like disillusioned with the mortal world, and not giving any hope anymore (scolded by friends). Although I keep make up my mind to give up, but every time when I see you (past three days...), angel and demon will fly around my ear... This is truth! No people really can treat their in peace (to me, at least I am the one who can't)... Anyway, wish you to have a better day and everything passed smoothly! How is the day in Major? Hehe! Gambateh!

Next is about the blog. I need the view of you guys, whether I should change the blog's name or not... Well, my personal view is not to change it, however, if I'm not waiting anymore, will it be a good idea? Hopefully I can have the comments from you all!

That's all! Once again congrats myself that the blog reached 100 day! No matter you guys vomit or not after reading the blog, I still want to say thank you here! Well, not all come and read everyday, but even once in a week, I would say thank you too! :-)

One more thing, the visitors numbers break 2000! Hehe!

12 comments:

Anonymous said...

what the fuck? who you thought you are , you are such a thick face human...
perasan!
is 100 anything? you are so lame

TheBeerCrusader said...

omg... why leave such a rude comment ?!

he's my friend .. you insulted him.. you want me to throw pig shit on your face is it ?!

KC said...

Change! Change! Change!

都已经决定放开,就没有理由延续“没有你上网的日子”这个题目,把他换掉是非常正常的。

想不到你比我快一部到达百post:P

Christopher said...

To anonymous:

Thanks for dropping me your comment. Anyway, next time if you still tend to voice your point of view here, don't use rude words~ Not good to be seen.

:-)

Christopher said...

To gila babi:

Haha! Thanks for defending me, however, don't need to be angry for what the person said. At least he (probably would be a man kua~) still leave me the comment, means that he is reading my blog! Should thanks him anyway! Hehe!

One's words show one's behavior. So, he will get his consequence one day~

:-)

Christopher said...

致neptune chye:

嗯……虽然和你不相识,但我相信你应该是从Kwee那里得知这个部落格的存在吧!

谢谢你提供的意见哦!看过你的部落格(两个),发现你的文笔蛮不错的哦!就给些意见来吧!哈哈!

百Post不容易达到哦!祝你成功!:-)

Timmy said...

哈哈哈。gila babi好好笑。

其实我没意见,想换就换咯,如果给我的话,爽就换,不爽就不换。 哈哈。

对呀,neptune的文笔真的很好。我跟他是网友。

Anonymous said...

你的意志力还蛮坚定的嘛。。有点不像你。。 讲笑而已

Anonymous said...

恭喜一百天了。哈哈

接下来的才是难题。。应该很挣扎吧。
不过呢。。做什么都好,最重要是自己觉得开心

Christopher said...

致Kwee:

gila babi可是我小学到现在老几哦~哈哈!得空你可以去看看他的部落格,很搞笑的~呵呵!

你的意见还蛮“潇洒”的呢!“爽就换,不爽就不换。”哈哈!

无论如何,谢谢你哦!:-)

Christopher said...

致征川:

我的意志力一直来都那么坚定的好不好……呵呵!

谢谢你的驾凌哦!哈哈!

Christopher said...

致y.e.:

谢谢你恭喜哦!

不过我不明白你的“挣扎”是指什么……?呵呵!

无论如何,自己觉得开心是对的!:-)

也谢谢你的光临哦!呵呵!

献丑了……