全新新闻咨询站——《我读我言,不吐不快!》

致所有的读者们:

网址:http://mynewsword.blogspot.com

我已经开了一个全新的部落格,以提供本地新闻为主,加上本身对于新闻的有感而发。这个全新的部落格主要和大家分享每一天的新闻(遴选),也可以提供新闻于没时间买报纸的读者们。

“mynewsword”,顾名思义,my代表我,news即新闻,word就是我要表达的意见,所以是一个不仅提供新闻的部落格哦!

《我读我言,不吐不快!》是一个新的篇幅,目前已提供新闻为主,但相信不久的将来将会提供更多互动性的Gadget,以及提供更广、更全面的资料,框框也不只限于新闻而已。

希望大家可以多多支持哦!^^

Monday, September 17, 2007

没有你上网的日子,第94天,晴:

昨天因为下午花了很多钱吃午餐而打算将晚餐省下来的我,哪里知道捱到了半夜一点竟然忍不住而到了楼下的“嘛嘛档”去吃“晚餐”。坐在楼下的时候,突然有一个看似学生的年轻人提了一个很大的旅行行李,随后还有几个中年的妇女在他后面。我心想应该是这位学生的母亲来探望她吧!他们走到了档前的桌子,然后坐了下来……

这时的我又开始胡思乱想了……其实也不是胡思乱想啦,只是有些感慨……身边朋友的父母时常都会打电话来问问他们的近况,而我的父母只打过一次电话呢!嗯……其实我也是没什么的啦,有心就好了……其实父母之所以没那么常打电话给我,是因为三年前姐姐来这里读书后,父母也惯了孩子出外读书,所以少了我一个也没什么了……呵呵!不过呢,每一次回家乡的的时候,都可以看得出父母脸上的喜悦,尤其是我们都平安到家的时候……:-)

“家永远都是最温暖的”这句话可是千真万确的哦!(不过呢!回到家乡除了找找朋友,其余的就没有什么节目了……就很显了……呵呵!)

Day Without You Online, Day 94, Sunny:

Yesterday I spent a lot on my lunch, thus I planned to save money from my dinner. Who knows I couldn't even stand until midnight, and started to starve. Therefore, I had my "dinner" at mamak restaurant down stairs. When I sat over there, I saw a guy who seems like a student was carrying a big luggage. Behind of him, there were several women follow him. They walked to the mamak too! I thought that they might have a visit to their son...

I started to think... Should define as felt something... Friends around me always received parents call to know their recent condition, but my parent only called for once! Hmm... Actually I O.K with that too, as the call are made with faithfully... Well, I can accept this situation as three years ago when elder sister went to KL, they had used to the life that without children besides them, thus, left me also be nothing to them... Hehe! However, everytime when I went back to hometown, they will be very happy, especially when we reached the house safely... :-)

"Home Sweet Home" is a true sentence! (Just besides of visiting the old friends, there is no more things I can do... Will be bored then... Hehe!)

1 comment:

TheBeerCrusader said...

LOL ~ Ya lor..

SP very boring ..

BUT don't worry ..

Vikkage Mall is opening soon !!! :)

献丑了……