全新新闻咨询站——《我读我言,不吐不快!》

致所有的读者们:

网址:http://mynewsword.blogspot.com

我已经开了一个全新的部落格,以提供本地新闻为主,加上本身对于新闻的有感而发。这个全新的部落格主要和大家分享每一天的新闻(遴选),也可以提供新闻于没时间买报纸的读者们。

“mynewsword”,顾名思义,my代表我,news即新闻,word就是我要表达的意见,所以是一个不仅提供新闻的部落格哦!

《我读我言,不吐不快!》是一个新的篇幅,目前已提供新闻为主,但相信不久的将来将会提供更多互动性的Gadget,以及提供更广、更全面的资料,框框也不只限于新闻而已。

希望大家可以多多支持哦!^^

Tuesday, September 25, 2007

没有你上网的日子,第102天,晴:

今天有好多好多的东西要写……很感慨、很心悸……

今天是中秋节。以往的中秋节,在我家都会弄个夜光会。连续几年的庆祝,我们一大班朋友都 是在我的家吃火锅,然后就会到附近的草场去提灯笼、烧腊烛。那个时候的感觉很爽,因为当整个草场都黑漆漆一片,然后我们就点了不少的灯笼挂在树叶上。草场 的中央有游乐设施,所以我们都会将蜡烛一根一根点在那些设施上……呵呵!只要风婆婆赏面,不挂起任何的大风,整个地方看起来亮亮地,好不漂亮的哦!不过 呢,这些都只能回味了(下面有去年的照片分享)……现在的我,可一个人坐在电脑前面打这个部落格了……朋友都出去了,唉……今年的中秋节真的无法感觉到任 何的气氛。在家的时候,妈妈都会买些月饼回来。犹记得去年的时候,月饼不止是面粉制的“饼”状哦,还有冰皮和燕菜的。很可爱的!也很得意!哈哈!不过呢,到了今年, 因为月饼实在是太贵了,所以我也不敢买来应节……感觉很无奈……

嗯……今天下午和一位朋友聊天。聊啊聊的,我不小心说错话让对方很在 意……这时我才发现到,原来我一直都没有改掉一个坏习惯,那就是“自以为是”的个性……在中学的时候,我自以为是的个性一眼就看得出来。表面上自己觉得是 对自己的自信心,在别人眼中,原来我给人的感觉是很骄傲的!有的时候当我说话的时候,朋友都会觉得我的话都有刺,而且很看不起人的感觉……就这样,当我发 现到这个超级不好的坏习惯的时候,我决定改掉它。

起初的我开始变得低调,也没那么多话了(因为那个时候都会被人Shoot回~)。我也慢慢地改掉那情绪化的脾气,不将自己当成是中心点了(我可是很大男人的)。渐渐地,自己看见了改善,口语也变得多了……我还以为我就此将我那“自以为是”的性格改掉了,谁知道……

嗯…… 我想在这里对下午的那位朋友说,我真的没有那个意思的。在对话的时候,我也只是要和你开开玩笑而已……或许我的文字以及语气真的很“自以为是”吧!无论如 何,不管你现在是否还放在心上,除了对不起之外,我在这里还要和你说声谢谢!谢谢你老实地告诉我我给你的感觉,也间接地让我发现到自己的缺陷……原来我还 是没有改掉那个坏习惯……

今天就是那么多的牢骚……唉……

Day Without You Online, Day 102, Sunny:


Today has a lot of things to write... Its my feeling and palpitation...

Today is Mooncake Festival. In the past few years, my house would hold a small moonlight party ( I think this is the translation~ Haha!). We all would have steamboat in my house, then went to the garden in front of my house to walk around with holding the lanterns and played with candles. We was very excited that time, as when the whole garden was in dark, we would hang up the lanterns around. There is a playground at the middle of the garden, thus we would light up the candles and placed it around the amusement facilities... Hehe! Once the wind didn't blown up, then the whole place will sparked with all the lanterns and candles and would be a very beautiful picture! Anyway, all of there are memories (photos shared below)... And currently myself is facing the computer along and write this blog... All the friends were out, haiz... I couldn't feel any atmosphere of Mooncake Festival. When I was in my hometown, mom surely bought some mooncake. I still remember last year mooncake were not only in the form of powder or flour-made, but it also available in “ice skin" and "jelly" (couldn't find any suitable translation). They were cute and interesting! Haha! Anyway, mooncake is very expensice, and I can't even buy for myself to eat...

Today I chatted with a friend. We had a nice chat in the beginning, however, I said something wrong and caused the opposite site was very bear in mind in... At that moment I only realized that I never improve my bad behavior, which is "think oneself infallible"... During my secondary school, my opinionated characteristic was so obvious to be seen. It was my self-confidence, however, it turned into proud in other people's eyes! Sometimes when I talk, my friends will think that the words are so sinus irony, and felt like looked down on a person... Therefore, I started to change this bad habit...

I turned into a low-profile person initially, and less talk (that time will be shot by others as a return~). I slowly trashed out the emotional characteristic, and changed to be not a self-centered person anymore (I was ego). Gradually, I could see the changes in myself, and the way I talked too... I thought I discard the "opinionated" behavior too, who knows...

Hmm... I would like to say something to the friend that we chatted in the afternoon, I really didn't mean that. During the conversation, my intention was only to have a kidding with you... Well, maybe my words and the way I expressed was really "self-centered"! Anyway, no matter you still kept it in your mind, besides my apology, I would like to say thank you too! Thank you for telling me my caused feeling to you honestly, and you have let me discovered my own flaw... I realized that I never changed that bad behavior...

Today's blog was fulled with my complains... Haiz...

去年的夜光会:
Last year Moonlight Party:

我们男生帮~大家还否记得为何我们的头发如此短吗?XD
The boyz~ Guys, still remember why we shortened our hair in such lenght? XD

呵呵!当初两人的笑容是多么地羞涩呢……!
Hehe! How shy are them last year...!

我们的合照(那天有出席的朋友的确很少)……
The group photo ( many were absent that time)...

两位美女!哈哈!看到红圈里蜡烛的痕迹吗~哈哈!
Two Leng Lui! Haha! See the candles inside the red circle~ Haha!

4 comments:

TheBeerCrusader said...

LOL ~~ !!

The pic of Sze Chee and me.. LOL !!

Anonymous said...

死鬼aniXXX, 弄到我们好像从兵营出来一样。。还好我没去。。不然就出现在照片里了。。

Unknown said...

LOL
I wasnt there...
Was busy doing something.....

Anonymous said...

不用改了啦。。。
这才是真正的你嘛。。。
‘自以为是’才是你!!!!

献丑了……