全新新闻咨询站——《我读我言,不吐不快!》

致所有的读者们:

网址:http://mynewsword.blogspot.com

我已经开了一个全新的部落格,以提供本地新闻为主,加上本身对于新闻的有感而发。这个全新的部落格主要和大家分享每一天的新闻(遴选),也可以提供新闻于没时间买报纸的读者们。

“mynewsword”,顾名思义,my代表我,news即新闻,word就是我要表达的意见,所以是一个不仅提供新闻的部落格哦!

《我读我言,不吐不快!》是一个新的篇幅,目前已提供新闻为主,但相信不久的将来将会提供更多互动性的Gadget,以及提供更广、更全面的资料,框框也不只限于新闻而已。

希望大家可以多多支持哦!^^

Friday, September 28, 2007

没有你上网的日子,第104天,晴:

在报纸上看到打劫、掠夺的新闻都司空见惯了;
从别人口中听说大街、掠夺的新闻都听得麻木了;
但是发生在朋友亲人身上的话真的很不好受……
今天,身边的一位朋友以及亲人在同一天里就遇上了……

12点下课的时候,从朋友口中得知有一位女性朋友的手机在后巷里被掠了!我和其他朋友听到的时候,只有一个反应,就是被吓~吓得不直到该用什么表情来表示~在朋友的要求之下,我们便到了附近的警察局(警察厅来得更为贴切~)去。谁知道去到那里后我们却被赶出来……嗯~也对啦!毕竟都是警察“局”,不可能聚满一堆人的……

晚上的时候,我和GHao去了楼下找晚餐吃。这个时候突然间想到要向妈妈交待一些事情,所以我便打电话回去。讲着讲着,突然妈妈告诉我说姐姐在复印店里也被抢了手袋!!!我听到的时候感到十分地错愕!怎么在店铺里面也会发生这种事情啊!!!幸运的是,姐姐的手机放在口袋里,所以不至于遭到同样的命运。失去了钱包、证件等等,真的会让一个人做起事来才超级不方便的啊!

唉……

Day Without You Online, Day 104, Sunny:

I used to read the news about robbery and snatching on newspaper:
I used to heard the stories of robbery and snatching from others:
but once it happened on your either friends or family members and you'll feel very bad...
Today, one of my friends and my sibling met with the robbery in a same single day...

Twelve o'clock is our class down time, and we knew one of our female friend's handphone was snatched by an Indian! We all shock, and that's the only emote that we can show~ Under a friend request, we went to the so-called police station (police stand would be more suitable~). Who knows when we reached there, we were been chased out... Hmm~ Its still a police station and shouldn't be crowded...

At night, GHao and I went to mamak to have our dinner. I thought of that I need to make phone call for my parents. During our conversation, mom suddenly me that elder sister got snatched the beg in a photostate shop!!! I was shocked also! WTF! How come a beg that carried by a lady can got robbed IN A SHOP!!! Luckily, sister's handphone put inside her pocket. Lost the wallet and other document will cause a person very inconvenient on doing something!

Haiz...

No comments:

献丑了……