全新新闻咨询站——《我读我言,不吐不快!》

致所有的读者们:

网址:http://mynewsword.blogspot.com

我已经开了一个全新的部落格,以提供本地新闻为主,加上本身对于新闻的有感而发。这个全新的部落格主要和大家分享每一天的新闻(遴选),也可以提供新闻于没时间买报纸的读者们。

“mynewsword”,顾名思义,my代表我,news即新闻,word就是我要表达的意见,所以是一个不仅提供新闻的部落格哦!

《我读我言,不吐不快!》是一个新的篇幅,目前已提供新闻为主,但相信不久的将来将会提供更多互动性的Gadget,以及提供更广、更全面的资料,框框也不只限于新闻而已。

希望大家可以多多支持哦!^^

Saturday, September 15, 2007

没有你上网的日子,第92天,晴:

唉……最近很迟才睡觉,虽然每一天晚上拖到4、5点才睡觉,可是我却好像失眠似的,很难入睡……

虚度光阴的情况越来越严重了。我这下要警告自己了,要不然这个人都会变懒惰的呢!最近还有很多事情烦呢!有朋友搬到我们家的隔几间,为了方便,他们便买了一条超长的RJ45缆线随墙接到了我们的家,从此我们就同时8个人share同一条线了……不过最大的问题是,自从连接以后,有的上网的时候,那些线便瘫痪得严重!今天更是走不到!让我很生气!唯一会造成这个问题的原因就是有人在下载东西了,尤其是使用BT!一直以来我叫大家要下载的话就在半夜,不过,唉……反正都没有人会承认的……怎么大家都那么自私的啊!一起白天上网的时候就不要进行任何的下载嘛……欲哭无泪……

还有件事就是,因为有朋友L买了新的5.1喇叭,但是他一直放在我们的家,所以室友便用他来听歌。效果真的很不错,不过……最令我头痛的是,室友可是每一天都“炸”到凌晨,弄到我有的时候要睡觉的时候,都会被那些贝斯的声音吵得无法入睡……因为大家共处于同一个屋檐下,所以我也就礼貌地要他关小声,但这根本不是解决问题的根本!为了不伤和气,我也只能够忍下来了……欲哭无泪……

最后一件事,我的感情事……也是欲哭无泪……

Day Without You Online, Day 92, Sunny:


Haiz... These days very late only get to bed. Although I drag my time until 4/5am only get to sleep, but I just like got insomnia and can't get in to my dream...

I'm wasting time terribly. Need to warn myself, otherwise I'll be very lazy! These days have a lot of things that frustrated me! Several new friends moved in to the house not far from us. For the convenience, they bought a super duper long sRJ45 cable and connected to our house, and we are going to share a line within 8 people ever after... And problem comes. After we connected to each other, sometimes when I was surfing, the line was paralyze! Today was the most terrible one! I was very angry! The only reason why the line could happened like that was somebody making downloading, especially BT! I always ask them to download only at night, however, haiz... Nobody will admit that... Why people can be so selfish! When all together online during the day then should switch off it... Feel like crying...

Another thing is, a friend has bought a new 5.1 speaker, but he place at our house temporary for unknown period, thus one of the house mate use it to listen to songs. Well, the sound was really nice, but... the most headache thing to me is, my house mate always play songs until dawn, and caused me couldn't sleep well, as the bass was really shock me everyday... Just the reason of we all staying under one roof, thus I just request him to soften the sound, but this isn't the perfect way to solve the problem! To maintain the relationship, I can only rigid it... Feel like crying...

Last thing is, my love's matter... Too make me feel like crying...

1 comment:

Anonymous said...

diao ni

献丑了……