全新新闻咨询站——《我读我言,不吐不快!》

致所有的读者们:

网址:http://mynewsword.blogspot.com

我已经开了一个全新的部落格,以提供本地新闻为主,加上本身对于新闻的有感而发。这个全新的部落格主要和大家分享每一天的新闻(遴选),也可以提供新闻于没时间买报纸的读者们。

“mynewsword”,顾名思义,my代表我,news即新闻,word就是我要表达的意见,所以是一个不仅提供新闻的部落格哦!

《我读我言,不吐不快!》是一个新的篇幅,目前已提供新闻为主,但相信不久的将来将会提供更多互动性的Gadget,以及提供更广、更全面的资料,框框也不只限于新闻而已。

希望大家可以多多支持哦!^^

Wednesday, October 3, 2007

没有你上网的日子,第109天,晴:

嗯……今天的心情麻麻地的,也没有什么特别的事情发生……

下午和朋友讨论关于我们动画系的未来,也谈到以后我们要晋身的领域。当然,一旦我们从动画系出生,有可能就是一辈子以动画为生了。谈啊谈地,也谈到了我们喜欢的动画类型。原来,每一个人都希望能够自己做出一部属于自己的动画。呵呵!

我不是这方面的专才,但是以我知道的范围来看,动画可以逼真得你看不出是动画,也可以是很卡通式的。有一位朋友说道他喜欢的动画类型是《最后幻想》(Final Fantasy),尤其他最爱《Advent Children》这部电影动画;而另外一朋友也喜欢类似的类型;只有我一个比较另类的……

其实我不是不喜欢那种真实的三维动画,但就我个人而言,我觉得动画就应该要有动画的色彩,就好比Pixar那类型的。人物的造型圆圆的,场景的颜色鲜艳的,这就是我喜欢的(下面有例图看)。嗯……其实与其选择《最后幻想》那类型的,我更有兴趣去接触好莱坞的特效吧!《变形金刚》大家应该不陌生吧;《魔戒三部曲》更甭说了……哈哈!

好啦!今天也不多什么了……大家晚安!^^

Day Without You Online, Day 109, Sunny:


Hmm... Today is ordinary, and nothing much happened...

I was discussed something about animation with friends in the afternoon, and we too talked about the field that we will be joined in the future. Well, we will graduate in Digital Animation, and of course it will be everything to us for the whole life. During the talk, we talked about the type of animation that we prefer. Ha! Now only I found out that everyone of us would have our own animation one day! Haha!

I'm not a pro in this field, but from what I knew, animation can be real until you couldn't recognize it as animation, or other word is known as CG, and it can also be very cartoon style. One of my friend likes "Final Fantasy" type animation, especially "Advent Children" this mega piece; another friend has the same interest too; except me who is different a bit...

Well, I accept that type of animation too, but to me personal, I think that animation should has its own characteristic, just like Pixar. They created the character in cute and round design, and the background is colourful, and this is the type I like (Below are same samples). Hmm... I more prefer Hollywood's CG rather than "Final Fantasy"! "Transformer" is recent piece, but "Lord of The Rings Trilogy" is the notable one... Haha!


这就是我喜欢的颜色应用和设计
This is the colour and background that I prefer.

看到阿分提吗?我很喜欢的人物造型还有场景的设计!
See Affendi? I like the character design and the scene!

够梦幻吧!哈哈!我很喜欢哦!^^
Fiction enough? Haha! My favorite!

其实这些都是一个中国北京的CG盛典的图画。迟些我在向大家做更多的介绍!^^
Well, all of the artworks are quoted from CG Conference. I will introduce more next time! ^^

3 comments:

Timmy said...

我喜欢第二张,然后第一张,再然后第三。

很明显的我喜欢可爱的动画。(",)

Anonymous said...

天大地大,
还有更多你还不知道,
请不要自作聪明,
这些东西在我国已经出现很多了...

Anonymous said...

不管你喜欢的领域在哪里?
只要在那里好好努力的大展拳脚,
好好发挥,
创造另一片天空来~~

献丑了……