全新新闻咨询站——《我读我言,不吐不快!》

致所有的读者们:

网址:http://mynewsword.blogspot.com

我已经开了一个全新的部落格,以提供本地新闻为主,加上本身对于新闻的有感而发。这个全新的部落格主要和大家分享每一天的新闻(遴选),也可以提供新闻于没时间买报纸的读者们。

“mynewsword”,顾名思义,my代表我,news即新闻,word就是我要表达的意见,所以是一个不仅提供新闻的部落格哦!

《我读我言,不吐不快!》是一个新的篇幅,目前已提供新闻为主,但相信不久的将来将会提供更多互动性的Gadget,以及提供更广、更全面的资料,框框也不只限于新闻而已。

希望大家可以多多支持哦!^^

Wednesday, August 8, 2007

没有你上网的日子,第54天,晴:

当等待变成了习惯;
当文字变成了假象;
我写部落格,到底还为了什么?

有看过《溏心风暴》的人,都知道我这个部落格是跟着Alfred对于常在心写的《没有常在心的日子》而出现的。我不可能去写她的名字在我的部落格,所以我就使用了《没有你上网的日子》来代替。或许,说穿了,这也是我追女生的一种方式……

为什么我会那么地坦白呢?原因只有一个,因为我不想瞒着我自己,以及各位读者。写了那么多天的部落格,我的内容渐渐地远离了当初的用意。的确,当初我写的时候,是为了记录对她思念的心情,以及期待她的上网,和她聊天;但日复一日,当天的等待已慢慢地消失了,换来的,就只有“习惯”。

记录关于对她思念的点点滴滴,已开始没有了当初的味道。渐渐地,文字感动不到大家了,也让大家无法感觉到我对她的思念和等待,换来的,就只有“假象”……

当等待变成了习惯;当文字变成了假象,我写部落格,到底还为了什么?为了写而写吗?因为习惯而写吗?当文字都感动不了的时候,我还是必须继续!继续我的文笔,继续这个部落格的寿命,因为,它代表了我的用心、我的心血,虽然它已成了习惯、假象……

至少,她还存在在我心里……

Day Without You Online, Day 54, Sunny:

When awaiting has became a custom;
When letters has turned into an ;
What else for being writing the blog?

Those who watched "The Heart of Greed" surely know that I follow what Alfred did for Sheung Zoi Sam, that's write a blog entitled "Day Without Sheung Zoi Sam". Impossible for me to write down her name on the blog, thus I use the title of "Day Without You Online" as a replacement. Well, perhaps it's the way I use to counter a girl...

Why am I be so honest? There's only reason, I don't want to hide from myself and to all of you! After numerous I write this blog, my contents has gradually out of the initiative purpose. Exactly! When the first time I write this blog, I recorded down the feeling of missing her, and too wish that she could online and talk to her; day after day, the initiative waiting is fading out, and "used to it" has rewarded as a result.

Dropping down the details of missing her has losing the original feeling. Gradually, letters touch you all no more, and you all can't feel the missing and awaiting by me to her, and I have an "illusion" as a return...

When awaiting has became a custom; when letters has turned into an illusion; what else for being writing the blog? Write because of writing it? Write because it's a daily chore? When the words are not touching anymore, yet I will still continue it! Continue my words and continue the life period of this blog, because, it represents my intention and sincerity, although it has became a custom and an illusion...

At least, she still in my heart...

No comments:

献丑了……