全新新闻咨询站——《我读我言,不吐不快!》

致所有的读者们:

网址:http://mynewsword.blogspot.com

我已经开了一个全新的部落格,以提供本地新闻为主,加上本身对于新闻的有感而发。这个全新的部落格主要和大家分享每一天的新闻(遴选),也可以提供新闻于没时间买报纸的读者们。

“mynewsword”,顾名思义,my代表我,news即新闻,word就是我要表达的意见,所以是一个不仅提供新闻的部落格哦!

《我读我言,不吐不快!》是一个新的篇幅,目前已提供新闻为主,但相信不久的将来将会提供更多互动性的Gadget,以及提供更广、更全面的资料,框框也不只限于新闻而已。

希望大家可以多多支持哦!^^

Saturday, August 18, 2007

没有你上网的日子,第64天,晴:

今天很开心哦!呵呵!我渐渐地相信缘份的存在了!

今早一如和老师约定般,在11.30a.m.之前就要交上History的最后一个Project。为了不耽误时间,我一早便起床(其实是睡不着,也不懂为什么)。在做最后的准备后,我便出去了。我很早便出发,因为有很多的东西需要弄。到了学校,我便直接前往Vision搞好那些东西。就在回去学校的时候,我遇到了一位好友V。他告诉我今天他负责了一个关于国庆庆典的项目,然后要我陪他一起。心想反正我的功课都交了,《不能说的秘密》又那么迟才开场,便和他一起上去咯。

谁知上到了上面,好友V告诉我说其实你也有参与这一次的庆典。我顿时吓到,但也没什么表情。既然你也有份参与,我看看也好,就当着是对你的一个支持吧!等啊等的,时间慢慢地过,但你们的部分还是没开始。这时,我要帮好友A一些东西,便从Auditorium出去了。走在楼梯上的时候,我竟然遇见你哦!呵呵!那时我很开心,也想要和你打招呼,但是基于“老毛病”,我还是匆匆地走下去了。

在和好友A用餐后,我必须到银行取钱。在走过去的时候,我又再一次碰到你!可是这一次你应该没有注意到我,所以我也没有任何进一步的举动的想法。取了钱后,我便上去找好有V(因为和他一起看戏)。就在我上到了三楼后,我才知道幸运神一直在我身边。你就站在不到我几尺的前面,然后好友V一直要我和你打招呼。那时我真的很想很想和你说声“早安”,但我实在是提不起勇气。你慢慢地走到了另一边去,还呆了好久时间,明明那个就是我的机会来的!在逗留了许久后,你便和你的朋友离开了。那时我很恨我自己,为什么我就不能够勇敢呢?唉……你是被动的,所以我就必须成为主动的!在那几十分钟里,虽然我们的距离是那么地短,但我却很珍惜那个时刻。能够看到你,在满足之余,我真的很高兴!

除此之外,另外一件令我很高兴的就是《不能说的秘密》果然没有令我失望!相信很多人都带着有色眼镜来看待“周杰伦”这三个字,但这一次你们肯定错了!《不能说的秘密》里的“秘密”真的会让你们意想不到,因为看似纯纯的爱情影片,谁知道那些都是隐藏着无限的伏笔的。影片有很多演奏钢琴的部分,还有就是配乐超级好听!在查过后,发现到所有的配乐竟然都是周杰伦自己包办的!周杰伦,你果然很厉害!电影里的细节,配上动听的音乐,你就会觉得这出电影是值回票价的!我相信过我不久的我应该会看多一次这部戏,而且希望能够和你一起看!

一天一感想

Gee Hao:
还真不懂该什么感想于你这家伙!呵呵!反正和Andy一样,Term Break过后我们还是在一起,而且你我的Major都是一样的。要多点睡觉啊!DotA害死人的啊!呵呵!少玩点,那么你就有多点的睡眠时间了……呵呵!还有啊,认识你真的是好像拾到宝一样。你有多方面的考虑,而且也勇于做事,所以也造就了让我有学习的机会。好啦!也没什么好说的咯!以后的路一定要多多努力啊!DG少了努力真的会被淘汰的!大家加油!

Day Without You Online, Day 64, Sunny:

Today is a happy day! Hehe! I slowly believe that "缘分" exist in this world!

I passed up my last History project this morning. To avoid from later than the time allocated, I woke up very early (actually is insomnia, no idea with it). I went to school very early as lots of things yet to be done. I straight away went to Vision once I reached. At the moment I wanted to go to school main building, I saw V. He told me that he was in charge of a Merdeka ceremony and invited me to watch. Seems I had passed up everything, and few hours more to go for "Secret", I follow him to the auditorium.

Who knows when I reached, V told me that you took part too. I shocked, but nothing much of my expression. Seems you took part too, is better for me to watch too, be as your supporter! Your group haven't started after a long period of waiting. By that time I needed to help A to go something, thus I walked out from auditorium. When I walked on the stair, I saw you! Hehe! I was very happy, and wanted to greet you, but because of the same reason, I just rush down.

After I have lunch with A, I need to go to bank. During the walk, I saw you for once again. But this time I think you didn't notice me, and I didn't have any further action kind thinking. After withdrew the money, I went to meet V (watch movie with him). As I walk to 3rd floor, I only knew that Lucky God is always be with me. You just stood in front of me within several inch, and V wanted me to greet with you. That time I really wanted to say "Good morning" to you, but I really couldn't brought up my courage. You slowly walked to another corner and waited for several moments, and obviously that is the chance that given to me! After a while, you left with your friends. I was angry to myself, why couldn't I be braver? Haiz... You are passive, and I need to play the active part! Within that ten minutes, although our distance is short, but I was very appreciate that moment. Can see you, besides satisfy, I too really happy!

Besides that, another thing that make me feel happy is "Secret" really didn't disappoint me! I believed that many people have double standard on "Jay Chow" name, but this time you guys were wrong! "Secret" in side "Secret" is really unpredictable, as the movie seems like only a normal love story, who knows it has a lot of foreshadows. Inside the movie, there are a lot of piano playing scene, and the soundtracks were nice! After checking, I couldn't believe that all the soundtracks were composed by Jay! Jay, you really a genius! Scenes inside the movie, plus the music, and it could make you think that the RM11 is worth! I think I will watch the movie again, and I hope can watch with you!

Feeling per day

Gee Hao:
Don't know what to say about you! Hehe! As same as Andy, we still be together after Term Break, and we are the same major. You need more sleep! DotA really suffer people! Hehe! Less playing, and you have more time to rest... Hehe! One more thing, can know you is really precious for me. You can have many consideration from other ways, and tend to do everything you like, and that's the chance for me to learn. Thats all! Nothing to say also! You must be very hardworking in the future! DG needed effort or we will be eliminated! Gambateh!

No comments:

献丑了……