全新新闻咨询站——《我读我言,不吐不快!》

致所有的读者们:

网址:http://mynewsword.blogspot.com

我已经开了一个全新的部落格,以提供本地新闻为主,加上本身对于新闻的有感而发。这个全新的部落格主要和大家分享每一天的新闻(遴选),也可以提供新闻于没时间买报纸的读者们。

“mynewsword”,顾名思义,my代表我,news即新闻,word就是我要表达的意见,所以是一个不仅提供新闻的部落格哦!

《我读我言,不吐不快!》是一个新的篇幅,目前已提供新闻为主,但相信不久的将来将会提供更多互动性的Gadget,以及提供更广、更全面的资料,框框也不只限于新闻而已。

希望大家可以多多支持哦!^^

Thursday, August 9, 2007

没有你上网的日子,第55天,晴:

哈哈!今天可是“周杰伦”的日子哦!听了一整天周杰伦的歌曲,从早上的《八度空间》听到晚上,简直每一张专辑都不放过……呵呵!可怜的Andy还要陪我一起听呢!

嗯……我是一名百分百的杰迷哦!不过话说回来,当我第一次听他的《黑色幽默》的时候,我还真的不懂这位歌手到底在唱些什么呢!而且当时的我很不喜欢听歌,一听头就会痛……当然!当时我还不懂周杰伦这位歌手……

直到了上了中一的时候,在一个机缘下我听到了《爸!我回来了》。当时我听到其中饶舌的部分的时候,我真的被深深地吸引住了。那种特别的旋律让我开始喜欢上音乐,而且是“杰”式的音乐。哈!很多人以为我从小就喜欢音乐,其实不然。我小时候没有任何的音乐细胞,直到听到了周杰伦的歌。在《爸!我回来了》过后的《开不了口》更是让我对周杰伦有更深的印象。就这样,我有了他的《范特西》,也是我生平里第一张专辑(翻版,当时还不懂有正翻这种东西)……呵呵!

经过了《八度空间》后,我开始了解到翻版这玩意,所以随后的《叶惠美》可是抢先预购的正版哦!还附送了很漂亮的油画!哈哈!随后的演唱会、EP 我都不放过了……周杰伦真的影响我不少,就连学钢琴也是为了学他一样可以作曲填词呢!其实,有多少个人懂周杰伦曾经付过多少的努力呢?

成功,果然不是一朝一夕的……!

Day Without You Online, Day 55, Sunny:

Haha! Today is the day of "Jay Chow"! I listened to his songs the whole day, from "Eight Dimension" until now and intend to finish all the albums... Hehe! Pity Andy that he needed to listen with me!

Hmm... I'm a 100% Jay's fan! However, when first time listen to "Black Humor" buy him, I don't even what he sing actually! Furthermore, I didn't like to listen to songs at that time as I will headache whenever I listened to it... And of course, I didn't know "Jay Chow" at the same time...

Until I reached Form 1, I had a chance to listen to "Dad! I'm Back". I attracted by the rap part of the song. The special melody had made me fell in love with musics, some more must be Jay's musics. Ha! Many people thought that I liked music since I was small, actually not. I didn't have any music talent when I was a child, until I've listened to Jay's song. Jay gave me more impression after I listened to "Can't Even Voice Out" and continue with that, I had the "Fantasy" album, too my first music album (pirated, as that time didn't know anything pirate and genuine)... Hehe!

After "Eight Dimension", I knew the word of "pirated". Thus, "Ye Hui Mei" I have in pre-sale original! It presented an oil paint at the same time! Haha! After that, the following EP , albums and concerts I have in original... Jay really influenced me a lot, even I learn piano just because of I want to learn to compose music like him! Well, not many of people really know how much of efforts that Jay paid on until he success...

Success, is not formed in one day and one night...!

1 comment:

Timmy said...

S.H.E!
S.H.E!
S.H.E!
:P >.<

献丑了……