全新新闻咨询站——《我读我言,不吐不快!》

致所有的读者们:

网址:http://mynewsword.blogspot.com

我已经开了一个全新的部落格,以提供本地新闻为主,加上本身对于新闻的有感而发。这个全新的部落格主要和大家分享每一天的新闻(遴选),也可以提供新闻于没时间买报纸的读者们。

“mynewsword”,顾名思义,my代表我,news即新闻,word就是我要表达的意见,所以是一个不仅提供新闻的部落格哦!

《我读我言,不吐不快!》是一个新的篇幅,目前已提供新闻为主,但相信不久的将来将会提供更多互动性的Gadget,以及提供更广、更全面的资料,框框也不只限于新闻而已。

希望大家可以多多支持哦!^^

Friday, August 17, 2007

没有你上网的日子,第63天,晴:

哈哈哈哈哈哈!

今天可是上课的最后一天哦!到底我应该有着怎样的心情呢?我也不懂……依依不舍?没有……伤心离别?也没有……高兴?也没有……哈!难道我就一点眷恋也没有吗?也不是……总之,我的心情是很复杂的……

在Drama的Final Presentation里,我的组所演绎的剧情是讲述在一个腐败的警察局里,每一个人都是自私的。有搞私情的、有贪污的、有强霸着权力的、有为义气挺身而出的、有戴着面具的、还有一个就是死得不明不白的。故事演绎到最后,因为每一个人的自私,结果造成整个警察局都有不好的下场。(YouTube Video Link:http://www.youtube.com/watch?v=MZCt_y2Baj4)

看似交功课的Drama,在一个小小的社区里却也发生着类似的问题!很多人很喜欢这个小小的社区,因为异性多,加上每一个人都看似很融洽的相处在一起。但是,在经历了不少时间的混逛后,大家才发现原来不是那么地一回事……

在这个社区里面,什么人都有,有可爱兼天真无邪的、有面带笑容却笑里藏刀的、有嘴弯着笑却内心邪恶的、有表面华丽却内心丑陋的……这个社区里的确有很好很好的人。他们在里面很圆滑,你从不会在别人口中听到他们的坏话;那些面带笑容的,有些却是那么的淫荡、下流;那些嘴常常跟你微笑的,殊不知会在别人面前对你指指点点;那些样貌漂亮或英俊的,分分钟确是一名伪君子!每一个人在这个社区里都是自私的。大家为了一争高低、为了一时之气、为了心中的欲望,无不不择手段地达到目的!到底这个社区最后会有什么下场呢……?我也不懂……

在这里,我要向我各位挚爱的同学们说,在明天交了功课后,我们都要分开了。8个月的时间说长不长,说短亦不短,但却给我留下了2007年里不可或缺的回忆。你们写进了我的历史记录簿里,留下了灿烂的时光。但愿以后在路上碰面的时候,大家彼此都不会吝啬于简简单单的一句问候语。我亦希望我在你们的心中,也写进了你们的记忆库里。专家说我们的头脑只用了百分之七,你们懂为什么吗?因为其余的百分之九十三是用来装像你们这些留下记忆的!

同时,我还会在这里一天一个人,一个一个给予我身边朋友的感想。首当其冲,当然是和我住在一起的Andy咯!呵呵!

Andy:
其实我也不必对多说什么的啦,反正我们开学过后又住在一起了。而且是还要住多三年哦!哈哈!嗯……或许我想说的呢,就是关于你对电脑的热忱。每一天醒来的时候,在你眼前的网页一定是Friendster,然后放学回来看你开的又是Friendster……哎哟!也不必上得那么频密的嘛……偶尔浏览其它网站也不错的!呵呵!还有啊,睡觉其实你最需要的“需求”啊!呵呵!那种醒不醒的样子,已经成为你的招牌咯!哈哈!好啦!最重要的一句,认识你真的很高兴!在这漫长的日子里,你真得帮了我不少……谢谢你哦!

Day Without You Online, Day 63, Sunny:

Hahahahahahaha!

Today is the last day of this term! What kind of feeling I have? I don't know... Feel like not leaving? Nop... Sad? No too... Happy? No.... Ha! Did I doesn't have any feeling? Not really... My mood is complicated...

In drama final presentation, our group story is describing in a corrupted police station, everyone was selfish. Love of three, corruption, power, loyalty, masked and one more who died without reason. The story goes until the end, because of selfish and the whole police station faced the effect. (YouTube Video Link:http://www.youtube.com/watch?v=MZCt_y2Baj4)

The drama is but a homework, but in reality, it does happen in a small society! Many people likes this small society, as there are a lot of opposite sex, plus everyone was seems like mix together well. However, after the moment all of them mixed, everybody only realize the true color...

Inside this small society has different type of people. Cute and naive, smile but cunning, laugh but evil, beautiful but ugly... There is really good man inside the society. You don't have the chance to heard about their bad words; those who always smile at you, who knows they are
lascivious; those always have smiley face might critic about you in the back of you; those who are beautiful or handsome, they might turned into a hypocrite! Everyone in the society is selfish. They fight because of temper and desires, and use dirty way to reach the success! What is the consequence for the society...? No idea with it....

I want to say something to all my classmates here. After the last project that passed up tomorrow then all of us split. 8 months duration is neither long nor short, yet it is part of my memory of year 2007. You guys has written into my history, and left the wonderful time. Hopefully next time when we meet with each other by the roadside, a simple greed is available for us. Furthermore, I wish I have become you guys part of memory too. The pro said that we just use 7% of our brain, do you guys know why? Because the rest 93% is allocated for the memory like you all!

In the meanwhile, I will write my feeling to all my friends one by one per day. First one is my classmate and also my house mate, Andy! Hehe!

Andy:
Actually I also don't need to say anything much, as we still together after term break. Somemore is 3 years o! Haha! Hmm... Maybe I should say little bit about your liking of computers. Everytime when I wake up, you sure surfing Friendster. Same happen after you back from school... Aiyo! Don't need to be so frequent ma... Sometimes go to other website also good ma! Hehe! One more thing, you need "sleeping" the most! Hehe! Your face always in the condition that half sleep and half awake, and it has became your brand! Haha! That's all! The most important is, is happy to know you! You have helped me a lot in all the days... Thank you!

No comments:

献丑了……