全新新闻咨询站——《我读我言,不吐不快!》

致所有的读者们:

网址:http://mynewsword.blogspot.com

我已经开了一个全新的部落格,以提供本地新闻为主,加上本身对于新闻的有感而发。这个全新的部落格主要和大家分享每一天的新闻(遴选),也可以提供新闻于没时间买报纸的读者们。

“mynewsword”,顾名思义,my代表我,news即新闻,word就是我要表达的意见,所以是一个不仅提供新闻的部落格哦!

《我读我言,不吐不快!》是一个新的篇幅,目前已提供新闻为主,但相信不久的将来将会提供更多互动性的Gadget,以及提供更广、更全面的资料,框框也不只限于新闻而已。

希望大家可以多多支持哦!^^

Monday, July 2, 2007

没有你上网的日子,第17天,晴:

真的是累人的一天啊!!!同一个原因,还是为了History的事情……至少,有了一些结果……

今天的Majoring Talk终于有机会目睹Tatsun校长本人了。他的言词谈吐真的很了不起啊!严格的对白中,又不失幽默。呵呵!不但如此,校长的演讲真的让我们这些准备选主系的学生起了很大的作用哦!无论如何,今天的最大收获。莫过于可以看到你哦!

你今天的紫色上衣很漂亮,而且让我望了一眼又一眼……但是,我知道你在想些什么。今天听完了AD Talk过后,从你选择后门的举动来看,我知道你在避开我……心里面当然会有些许的失望和伤心,但我知道,这不是我放弃的理由!今天我错过的最大机会,就是没有勇气去对你开口说话。我不懂明天的Field Trip上天会否给我机会,但我告诉自己,就算没有,我也要至少对你点头问好!

你选择了什么Course呢?或许是Advertising吧!虽然我也有兴趣,但我知道,我最想要的,始终都是我的梦想,Digital Animation!各位已经选好科系的朋友们,大家加油吧!还没有选好的,就要谨慎的选择哦!:-)

最后,我要给大家的惊喜就是,我筹备多时的《没有你上网的日子》这首曲子终于有歌词了!意,顾名思义,这首歌是我写给你的。我不懂现在这个年代写歌追女生是否还行得通,但这首歌却是我要表达的内心世界!曲什么时候才有呢?请大家耐心等待吧!:-)

歌词:
《没有你上网的日子》

记得那一天 因为你上线
感觉你在身边 也不再等待黑夜

如果有一天 你不再上线
漫漫长的黑夜 等到花儿都凋谢

对你的爱
就算在隔壁班 也一样隔层纱
为了看你一面
未知数的未来
我还会 一直等待

没有你上网的日子
夕阳投下的影子
斜斜的 暖暖的
思念你看着你的名字

没有你上网的日子
钢琴跳动的音子
动听的 静静的
还会望着你的名字 继续等待

Day Without You Online, Day 17, Sunny:


What a tiring day... Still the same, rushing for History stuffs... At least, have some result...

Today's majoring talk had the opportunity to see our Principal, Mr. Tatsun Hui! He has a very good speeching skill and full of humors in his every sentences. Hehe! Besides that, his talk really helpful to us! However, the biggest thing I got for today is saw you...

The purple colour shirt that you wore today really nice, and caused me always turn my eye on you... But, I know what were you thinking... After listening to AD Talk and you walked to back door had already told me that you were trying to hide from me. However, I know this isn't the reason for me to stop my step. The biggest thing that I regret to do today is didn't have the strength to talk with you. I don't know whether the God still giving me any chance or not on tomorrow's field trip. Anyway, I told myself, if the God not giving me any chance tomorrow, at least I want to have a smile to you!

What course have you chosen? I think is Advertising Design, right? Although I'm interested in it too, but I know what I really want and that's my childhood dream, Digital Animation! To all my friends that have choose their course, everybody Gambateh! To those who still dilemma, must choose carefully o! :-)

Lastly, the surprise that I wish to give you guys is, the song that I compose had already done the lyrics part "Days Without You Online"《没有你上网的日子》。Yee, this song is exclusive compose for you! I don't know whether writing song still can coupe a girl or not in today's world, but this song really my true words that I want to let you understand! When to have the full song? Hopefully you guys can wait for it o! :-)

Lyrics:
"Day Without You Online"
(English translation and sorry for bad translation)

Still remember that day Because you were online
Feel like you just beside me And not waiting for the night

If one day you never online again
A long night that wait until the flower also died of old age

My love to you Even you are at the class next to me
Similar separates by a gauze
To have a view of you And unpredictable future
I will always wait for you

Day without you online
Shadow of the sun set
Is slanting is warming
Think of you and see you name

Day without you online
Flowing of the piano's melody
Is nice Is silent
Still look at your name continue waiting

1 comment:

Unknown said...

敬佩你的精神。继续努力。我想有一天连天也会被你感动。追女生什要懂得何时下手何时停手。加油哦!!

After reading you blog, I have to say that i admire your persistence and endurance. Don't let the pessimist side of yours drown you, whatever she do to you please don't give up. I believe one day, even god will be touched by your spirit.
Chasing a girl is never that hard. Just remember this: always know where your limit is. Never overdo anything.
Keep on trying! Gambateh!

P/S: I am so amazed by your will that i posted this comment in two languages as a tribute to your fire-like spirit. May the spirit never be quenched.
P/S: 你如火的精神,令人十分敬佩。本人用英汉双语来写这几句话对你的精神致敬。希望宁的精神永不被任何事物扑灭。

献丑了……