全新新闻咨询站——《我读我言,不吐不快!》

致所有的读者们:

网址:http://mynewsword.blogspot.com

我已经开了一个全新的部落格,以提供本地新闻为主,加上本身对于新闻的有感而发。这个全新的部落格主要和大家分享每一天的新闻(遴选),也可以提供新闻于没时间买报纸的读者们。

“mynewsword”,顾名思义,my代表我,news即新闻,word就是我要表达的意见,所以是一个不仅提供新闻的部落格哦!

《我读我言,不吐不快!》是一个新的篇幅,目前已提供新闻为主,但相信不久的将来将会提供更多互动性的Gadget,以及提供更广、更全面的资料,框框也不只限于新闻而已。

希望大家可以多多支持哦!^^

Sunday, July 29, 2007

没有你上网的日子,第44天,雨:

其实今天也不懂该算是“雨”还是“晴”,因为两个都夹杂着在一起……就好像人的心情一样,有的时候会漂浮不定……

今天很轻松。昨晚和朋友聊天聊通宵,聊到今天早上7点才睡觉。呵呵!醒来吃过午餐后又和朋友玩电脑游戏,日子可多么的轻松呢!不过,轻松的背后,就是对没有做功课所带来的压力了……呵呵!

仪,好多天没写到你了呢!嗯……我很期待下个星期的到来,因为那个时候我们又有机会见面了!:-)Drawing Class的Field Trip、Figure Class的Sunway Lagoon Live Drawing、还有就是History II的Presentation。我很期待那几天,而且也很久没有看到你了……已经第44天了,你还会上网吗……?

有朋友问过我,The One的功课那么多,我是否有后悔过来The One吗?我的答案是没有!一点也没有!我在这里的日子很开心,也学到很多的东西,最主要的,还是让我遇见了你!就基于这一点,我觉得我进The One是一个百分之百争取的选择!

还有一点,我要谢谢一位和我幼儿园就认识到中五的朋友,JJ。他每一天都很支持我的部落格,而且还对于我的翻译给了很多的意见。谢谢你哦!我知道我的英文不好,但我一定会将他改好来的。对了!有人曾经问过我,我的英文翻译是自己翻的吗?其实从我的文法来看,不难猜出那些的确是我亲身翻译的。我不靠任何的翻译器,最多只用了网上词典来找字。我之所以这样做,是因为这个部落格原该就是英文的,因为“她”不会中文。我之所以放上英文,是因为我相信有朝一日当她发现到这个部落格的时候,她会明白我所写的一切!这就是我的坚持,坚持亲身翻译,坚持每一次的帖都要翻译!虽然翻译不好,也恳请大家多多支持哦!:-)

Day Without You Online, Day 44, Rainy:


Actually what is the weather condition for today, I myself also no idea, as both of it mix together... Just like men's feeling, always change....

Today is an easy day. I had my talk with my friends the whole night until today 7 morning only sleep. Hehe! After having lunch, I played computer games with friends! Really enjoy! However, behind the relaxation is the pressure from assignments... Hehe!

Yee, quite a number of days I didn't write on you! Hmm... I very anticipate for next week, as we have the chance to meet again! :-) Drawing class's field trip, figure class's Sunway Lagoon Live Drawing, and the History II presentation. I can't wait for days, plus there's been a time that I didn't met with you... Is day 44 now, do you still online...?

My friends did ask me before, The One full with assignments, did I every regret for coming to here? My answer is no! Totally no! I very enjoy the life over here, and I learn lots of things too. The most importantly is, I met with you here! Because of that, I believed that my joining to The One is a 100% correct decision!

In addition, I want to thank a friend who I knew him since kindergarten until form 5, JJ. He supports my blog everyday, and do give some opinions on my English translation. Thanks, pal! I know my English is bad, but I will fix it. Oh ya! There were some questions came to me, did I translate all the articles myself? Based on my sentence structures and grammar can easily tell you guys that all the articles I really translate it myself. I'm not using any translation machine, the most I used was the online dictionary to help me on my vocab, in fact, this blog should be English at the beginning. Just because of she couldn't read Chinese, thus I added the English translation. I do believe that one day she will know my blog and understand everything I wrote! This is my persist, and I want to make all the translation myself, on every threads! Although the translation are bad, but hopefully you guys will continue support it! :-)

No comments:

献丑了……