全新新闻咨询站——《我读我言,不吐不快!》

致所有的读者们:

网址:http://mynewsword.blogspot.com

我已经开了一个全新的部落格,以提供本地新闻为主,加上本身对于新闻的有感而发。这个全新的部落格主要和大家分享每一天的新闻(遴选),也可以提供新闻于没时间买报纸的读者们。

“mynewsword”,顾名思义,my代表我,news即新闻,word就是我要表达的意见,所以是一个不仅提供新闻的部落格哦!

《我读我言,不吐不快!》是一个新的篇幅,目前已提供新闻为主,但相信不久的将来将会提供更多互动性的Gadget,以及提供更广、更全面的资料,框框也不只限于新闻而已。

希望大家可以多多支持哦!^^

Tuesday, July 3, 2007

没有你上网的日子,第18天,晴:

啊!好烦啊!今天发生了很多很多的事,造成心情很低落哦……唉……

首先,当然就是关于你的故事咯~今天碰到你的机会真的很多,而且有的距离真的很短、很短……今天的粉红色上衣好好看哦!虽然感觉上温柔多了,但你的表情也渐渐地冷酷多了……今天在午餐的当儿,我去拿了瓶豆浆。原本打算换成菊花茶的我,看到你在那里,让我停下了脚步,不敢再向前……过后你走到了我的背后,在刹那间,我们的距离是多么的短啊!我可以就这样转身,向你问好,但我真的做不到!我没有那个勇气……

过后,在会展里的时候,我们的距离也是那么的短。朋友一直鼓励我去和你开口说话,但我真的很害怕……从小到大,面对我喜欢的女生,我一向都不敢直接说话的。紧张?或许吧……到了最后的大合照……这个部分我真的很想对你说声对不起!一个不够,我可以再说两个、三个、甚至十个、一百个、一千个也好!我真的很抱歉,因为好兄弟硬要拉我和你站在一起。其实我懂你不喜欢这样,所以我也很刻意地站在离你远一点的地方,因为就算没有站在一起,隔着一两个人,我也满足了。但是我的“好兄弟”真的“帮”了我一个大忙,还弄到你逼不得已离开原位和你的朋友,站到一个角落去,弄到照片的效果不好……过后的sms希望你会明白(我的电话真的不见了)。无论如何,在学校的后巷,我还是看到你避开我的举动了……对不起~对不起!对不起……对了,今天另一位好兄弟告诉我他看到你有个朋友递了一支香烟给你。还好你拒绝啊!也千千万万不要抽烟啊!!!

嗯……接下来我要写的,是让我最心痛的事情,就是买电话一事……爸爸妈妈!真的很对不起!我真的很不孝,明明说好了买个便宜电话,但我还是买了一架RM900+的手机。我知道你们很心痛,就连我自己也是。我的心一直在淌血,就连过后要买皮鞋我也不敢买了……我答应你们,我一定会好好努力读书的!

今天要写的东西真的很多……说回Field Trip,除了我个人不高兴的事情以外,和其他同班同学mix在一起的时候很开心哦!尤其是在巴士里,因为我又找回了读书的快乐!在这里,我想要对所有的同班同学说,你们真的是很棒的同学哦!假如你们允许,可以给我一个机会做一首歌给我们的班吗?有读我的部落格的朋友们,希望你们会留言哦!

“停一停脚步,让我知道你们的感想”,朋友们,这句话是给你们的;
“世界上最遥远的距离,不是你在东我在西,而是你站在我前面,我们却永远都感觉不到对方的存在!”意,这句话是给你的!

Day Without You Online, Day 18, Sunny:

Arh! Is a frustrating day for me today and caused my mood really down...

Firstly, sure I talk about your story~ Today I had lots of chances to see you, furthermore, the distance is really short... Today's pink colour shirt really suit you and nice looking! Although it feels more gentle, but your facial expression has slowly turns cool... During the lunch, I took a soya bean. I planned to change into Chrysanthemum after that, but I saw you at the in front of the machine and my steps stopped and not dare to move further. After that, you walked to my back, and our distance is so close to each other at that moment! I can just turn my body and greet you, but I couldn't make it! I didn't have the courage...

After that, our distance also very short in the exhibition hall. My friends kept encouraging me to have a conversation with you but I really scare... Since I born to this world, I never had the courage to talk with the girl that I like. Nervous? Think so... Until the full photo snapping... This part I really want to make apology to you. I can make even 10, 100 or thousand if 1 is not enough! I really sorry for that as my good friend pulled me and wanted me to stand beside you. Well, I knew you hate people did that, so I purposely move myself to another place, as what I thought was, I would be very satisfy even we not standing together and walled by several people. But my friend and I really did a wrong thing and caused you sedulously stand to another side and split with your friends, and the photo looked weird as a result...Hopefully you can understand my SMS (I really lost my mobile phone) Sorry~ Sorry! Sorry... Oh ya, today my friend told me that he saw someone was giving you a cigarette. Very luckily that you rejected it! And never try on smoke ah!!!

Hmm... The next thing I want to say is something that really hurtled me a lot! It was about the buying of new mobile phone. Well, you guys know that my old phone had been burgled 2 days ago. Dad and Mom! Really SORRY! I'm not a good son, as I said to buy a cheap phone, but I still buy a RM900+ phone at the end. I know you two will be very sad, me too... My heart keep bleeding, and even not dare to buy leather shoe for presentation... I promise, I will be very hardworking in my study!

Today has lots of things to be written... Topic back to the Field Trip, besides that unhappy things that happened on myself, I really enjoy the trip when mixed with all my classmates! Especially in the bus, cause I found the feeling and memory of my school life! I want to take this opportunity to tell all my classmates, you guys really my good friends! If you guys agree, can I have a chance to compose a song for our own class? To those who read my blog, hopefully you all will left comment and respond on here o!

"Stop Your Steps and Let Me Know Your Feeling", friends, this is the message for you;
"The world's longest distance is not when you at east and I'm at west, but we can't feel the existence of both of us when we just face to face to each other!" Yee, this sentence is for you!

1 comment:

TheBeerCrusader said...

Wah .. Siao ..

What phone is it ??

献丑了……