全新新闻咨询站——《我读我言,不吐不快!》

致所有的读者们:

网址:http://mynewsword.blogspot.com

我已经开了一个全新的部落格,以提供本地新闻为主,加上本身对于新闻的有感而发。这个全新的部落格主要和大家分享每一天的新闻(遴选),也可以提供新闻于没时间买报纸的读者们。

“mynewsword”,顾名思义,my代表我,news即新闻,word就是我要表达的意见,所以是一个不仅提供新闻的部落格哦!

《我读我言,不吐不快!》是一个新的篇幅,目前已提供新闻为主,但相信不久的将来将会提供更多互动性的Gadget,以及提供更广、更全面的资料,框框也不只限于新闻而已。

希望大家可以多多支持哦!^^

Thursday, July 5, 2007

没有你上网的日子,第20天,晴:

今日主题:《原来今天我上了一堂课!》

哈哈!大家是不是觉得今天的部落格有点特别呢?的确!原本在今天的Presentation后,我想我今晚的部落格会写得很down... 谁知道从我午觉醒来后,和我的“阿娘”谈天后,她的每一句话或许就这样影响了我……芒果娘,谢谢你哦!我会记得你说的每一句话的!尤其是一句最重要的:
“首先你必须做到的就是以下这个心态的改变:
1. 忘了自己有多优秀/或者忘了自己及身旁的人曾经告诉自己你有多优秀。
2. 永远记得这个世界任何的知识都是浩瀚的 任何人都是很渺小的 ( 这个想法可以帮助你了解人的能力有限),
能够融入以上两种心态你就不再觉得比较和胜负像你以往认为的那样重要了”

今天的Presentation虽然很多人都认为很好,但我却不以为然。我觉得我们的演绎方式有些不明不白的地方,还有最气人的就是一开始的Video Clip,前面的声音很小声,达不到预期的震撼效果……我知道我们会拿不到高分,但看到身边的组员们都满意这一次的演出,我也只好感到少少的安慰……原本我要写出我心里面比较的心态,但不打算这样做了。的确!看了Wayne的组后,我知道我们没有得比,但实话一句,我的心实在很不忿气……还好,有了娘的一番话后,她开导了我。她要我放开,不要太过执着,不然辛苦的是自己。无论如何,我还是要说声,Benson和Ah Kwee的配合真的是很厉害!哈哈!当然,Wayne的构思也很好,加上Ah Sun的演绎方式(放得很开哦:-)),你们的确可以得到很高分的!以后大家加油吧!:-)

嗯……接下来就是女主角的故事咯!唉……今天上天真的对我不薄啊!意,今天我和你擦肩而过的次数不在十次以内啊!有几次我看到你转头和后面的朋友谈天,我的心的确冷了下来……还有一次的黄金机会,就是在你们的组表演之前。那个时候你和我的步伐很缓慢,而且时间在刹那间也仿佛停了下来。就在那时候,我知道我必须举起手,所以我将手从裤袋里抽了出来。就在我要笑着对你问好的时候,我停下来了……那时候的我真的没有那个胆量,我真的很怕……Wayne和GHao骂我骂得对,假如我是那么地懦弱,根本就不配去喜欢女生……!唉……

还有什么要补充吗?嗯……让我想象……对了!我还要对Wayne说声对不起。真的很不好意思!下午我说要看戏,你能够留下来陪我,可是当我们要回的时候,我却乘了Henry的车。我之所以这样做是因为我们的东西都在Henry的车里,所以会比较方便。真的很对不起!

最后,我要再一次的说声谢谢给我的阿娘……要不是你,或许现在的我还在挣扎。短短一小时的谈话里,你却开启了我。我知道我前面还是一条很长很长的路,而且是铺满荆棘的道路,因为是时候让我长大了!

今天,我上了一堂宝贵的课……谢谢你!

Day Without You Online, Day 20, Sunny:

Today's topic:"Now Only Realize That I've Learn a Lesson!"

Haha! Do you feel any special about today's blog? Exactly! At the beginning, I taught tonight's blog will be a very upset blog after today's presentation... Who knows after chat with my "mom" after I woke up from afternoon nap, every of her sentences have influenced me a lot... Mango mom, thanks! I'll remember your every single words! Especially the most important 1:
"Firstly, you need to change the following attitudes:
1. Forget your strength or any praise from yourself and people around you.
2. Forever remind yourself that knowledge in the world is boundless and everyone is very tiny (this thought can let you know that human have their own strength and is limited),
With this 2 requirements, then you wouldn't bother too much on comparison and result."

Today's presentation although many people thought it was good, but I didn't think the same. I felt that our presentation was blurred, and what ruined me is the video clip. The beginning part is too soft and didn't reach the anticipated effect... I knew our group couldn't get high mark, but when I saw the members they all were satisfied with the performance, I felt the at least comfort in my heart... Actually I wanted to write about the comparison, but I don't.Exactly! After watched Wayne's group, I knew we couldn't fight with the,, but frankly saying, I did really feel "not syok"... Luckily, after Mom's word, I realized that I should let my hand off and don't rigid too much or I'm the one who will suffer the most. Anyway, I still want to say something to some people. Benson and Ah Kwee really good combination! Haha! Of course with the incredible idea from Wayne, and plus Ah Sun presentation (Really big sacrifice), you guys were aimed to given high mark! Gambateh Everybody! :-)

Hmm... Next is the story of you loh! Haiz... The God really treated me well today! Yee, you and I have more than 10 times that we met to each other today! Some I saw you turned your head to your friends when you saw me, my heart really cold down at the moment. Another golden chance, that was the time before your group's presentation. You and I walked very slow that time and the time seems like hold on. I knew I must raise my hand up, thus I took my hand out from pocket. Just right at the time when I want to greet you, I stop... I really not dare to so and scared... Wayne and GHao were right! If I continue to be braveless, then I don't need to fall in love with any girls...! Haiz...

Anything added? Hmm... Oh ya! I want make apology to Wayne. Really sorry! I said I want to watch the movie in the afternoon, then you accompanied me, but when we decided to go back, I ride Henry's car anyway. I did so as our things were inside his car and was more convenient to us. Really sorry for that!

Lastly, once again I want to thank to my Mom. Without you, I might still struggle now. An hour conversation really make my mind opened. I know there is a long way to go, and is the road that full of thorniness and hardships that allow me to grow up!

Today, I have learn a lesson... Thank you!

3 comments:

Anonymous said...

兄弟,你真的是要勇敢啦,christ的作风跑了去哪呢??全消失了,打声招呼有什么难,今天的presentation是最佳时机能跟她说话的了,问问她的组怎样阿!!最后还是那句:“勇敢的阿Chris回来吧~~~”

Christopher said...

哈哈!我一向来在这方面都是那么地胆小的……:-)我真的不敢踏出第一步啊!因为我的脑海里都是坏结果的想法……

Anonymous said...

chris wo bai ni!!!!! ni de jj qu liao na li????

献丑了……