全新新闻咨询站——《我读我言,不吐不快!》

致所有的读者们:

网址:http://mynewsword.blogspot.com

我已经开了一个全新的部落格,以提供本地新闻为主,加上本身对于新闻的有感而发。这个全新的部落格主要和大家分享每一天的新闻(遴选),也可以提供新闻于没时间买报纸的读者们。

“mynewsword”,顾名思义,my代表我,news即新闻,word就是我要表达的意见,所以是一个不仅提供新闻的部落格哦!

《我读我言,不吐不快!》是一个新的篇幅,目前已提供新闻为主,但相信不久的将来将会提供更多互动性的Gadget,以及提供更广、更全面的资料,框框也不只限于新闻而已。

希望大家可以多多支持哦!^^

Friday, July 27, 2007

没有你上网的日子,第42天,晴:

嗯……今天的心情是怎样的呢?复杂?反复?平和?意乱?我不懂……

我有一位好友对我说了一些话。虽然那些话听起来的确是很令人兴奋,不过深入地想一想,我反而觉得那些话都是他自己造出来的……我不是故意要有这个思想,不过从他的句子,以及“花”了的案底,真的不得不让我觉得他那些话都是他自己编来的。再说,某个朋友的心情日子也证实了这一点……无论如何,我相信不要去在意以及保持平常心,那么就没什么问题了……但是,也让我对身边的人加倍的谨慎……

今天看了一部戏,叫做《冒牌天神 II》"Evan Almighty"。这部戏是延续了第一集的故事,只不过主角换了(第一集是Bruce Almighty)。想起当天在戏院里看到它的预告片的时候,我以为会是一部很搞笑的电影,谁知看了后却恰恰相反。

影片的搞笑程度不高,而且笑点很少,但是却多了温性以及感动的画面。故事是述说在第一集离被Jim Carry恶整的新闻播报员,Evan在这一集里成功当上了国会议员。不过他那立誓要“改变世界”的决定在第一天上班就被打下来了。就在那一天的晚上,他也衷心地向上帝祷告,希望能够成功改变世界。无论如何,上帝却给了他一个难题,那就是要建立一座“诺亚方舟”……到底上帝为何会如此呢?就让大家慢慢去看吧!这里我主要要提起的是关于这部片子的意义。上帝在Evan的家人离开他后,对其家人说了一句话,而且是很深奥且值得大家深思的一句话:“我来问你,一个人向我祷告说他要财富,你觉得我会直接给他金钱呢还是给他财富上的难题来解决;一个人向我祷告说他要变勇敢,你觉得我会直接给他胆量呢还是考量胆量的难关;一个人向我说他要家庭的温馨,你觉得我会直接给他爱呢还是亲人间关系的考验?”就是这三个问题,让我了解到一样重要的东西,那就是每一个难关都是上帝给你的“财富”!他可以是有形的,也可以是无形的。只要你通过了那些考验,你就会得到那些“财富”,然后长大!这几句话真的很有意思,而且也一直让我耿于这些句子……还有一点,这部戏主要所说的是“家庭”,而不是所谓的“诺亚方舟”。还有就是,“诺亚方舟”里的洪水真的是上天的惩罚吗?大家又有否知道“方舟”"ARK"有着什么意思吗?你可以直接去找这部戏来看,或期待我明天的答案吧!(有几幕的戏让我流眼泪……)

今天所说的咚咚还蛮多的咯!对了,今天有个小插曲,那就是Gam Fatt的车钥匙不见了。还好最后被Wayne检到然后交给了Cheong Kwee,要不然后果真的很不堪设想……谢谢你们哦!

就酱!在此停笔咯!呵呵!:-)

Day Without You Online, Day 42, Sunny:

Hmm... What's my mood for today? Complicated? Relapse? Gentle? Chaos? No idea...

One of my good friend told me something. Although the sentences were nice to be listened, instead there were more likely created by himself after several thought... I didn't mean to have this kind of thought, but from what he said and the not very good records, really make me think that all the sentences were did by his own. Moreover, one of the friends' blog had proven this... Anyway, I believe that as long as I don't bother it and have the mind of peace, then everything will be alright... However, I started to be more caution to my surrounded friends...

Today I watched a movie entitled "Evan Almighty". This is the second episode of "Bruce Almighty", which acted by Jim Carry. When the first time I watched the trailer in the cinema, I thought it would be a comedy, who knows is exactly not the same as what I thought.

The movie doesn't have lots of funny and humor stuff, however, it has added the warming and touching scenes. The story is about the TV News Reporter, who wickedly did by Jim Carry in previous episode, Evan has become a congressman. He used his slogan "Change The World" as he motto, however, his will had been pulled down on his first working day. During the night, he pray to the god sincerely, and hopefully he really could change the world. However, the God had given him a big and difficult problem, build a "Noah Ark"... Why the God did so? Then you guys should have a watch on it! The purpose I talk about this movie is want to let you guys know about the meaning and moral of the movie. The God had give some talk to Evan's family member after they left the house, and the sentences really meaningful and should be thought deeply by all of us. The God said," Let me ask something, a man prayed to me said he wanted to become wealthy, do you think I will give him gold and money straight away or some financial problems that need to be settled; a person prayed to me said he wants to become a brave man , do you think I will directly give him a gallbladder or some challenging stuffs to train him; a guy wished to have a warm family, do you think I will give him warm and love or some testing on family's relationship? "Just because of these three questions, I learned something, that's every challenges and difficulties are the properties given by God. It can be in shape of shapeless. As long as you passed the hardship, then you gain the wealth, and grow up next! These are really meaningful sentences, and takes to my heart, always... In addition, this movie is emphasizing on "family", but not the "Noah Ark". Furthermore, did "Noah Ark"'s flood really the punishment from God? In addition, do you guys know what is "ARK" really means? You can go and find this movie to watch and have the answer, or wait for my answer! (Some of scene flows my tears...)

Today quite a lot of things I written! Oh ya, today has a small interlude. Gam Fatt nearly lost his car's key. Luckily at the end Wayne found it and passed to Cheong Kwee, or the circumstances really terrible... Thanks guys!

That's all! Stop at here! Hehe! :-)

5 comments:

Anonymous said...

i wont tell u any thing again~ dam u

Unknown said...

no more bilingual?

Christopher said...

To JJ:

Em, usually I will publish the Chinese first, then only edit the translation. :-)

Christopher said...

To anonymous:

Are you Wayne?
You misunderstanding d lah~~

Anonymous said...

哎...有些东西是注定的...

^^

献丑了……