全新新闻咨询站——《我读我言,不吐不快!》

致所有的读者们:

网址:http://mynewsword.blogspot.com

我已经开了一个全新的部落格,以提供本地新闻为主,加上本身对于新闻的有感而发。这个全新的部落格主要和大家分享每一天的新闻(遴选),也可以提供新闻于没时间买报纸的读者们。

“mynewsword”,顾名思义,my代表我,news即新闻,word就是我要表达的意见,所以是一个不仅提供新闻的部落格哦!

《我读我言,不吐不快!》是一个新的篇幅,目前已提供新闻为主,但相信不久的将来将会提供更多互动性的Gadget,以及提供更广、更全面的资料,框框也不只限于新闻而已。

希望大家可以多多支持哦!^^

Sunday, July 22, 2007

没有你上网的日子,第37天,雨:

哈!好不容易终于进来了……不懂为什么每到晚上Streamyx的线就不稳定了……明知到我还要上来这里……对了!今天的雨下了一整天哦!这个情况应该是今年的第一次吧!雨季来临咯!

嗯……下午看了《世贸中心》(World Trade Center)这部电影(我知道我落后很久了……)。怎么说好呢……嗯,想要看澎湃的场面的朋友们,那就不适合看这部戏了。假如我的记忆没错的话,因为制片单位不想勾起美国人的痛,所以并没有将整座大厦倒塌的情形拍摄出来,只不过是用飞机的影子以及新闻播报的方式来呈现。这部戏主要描述的是在2001年9月11日的中午,有为数不少的警卫精英被委派去执行拯救的任务。谁知,大厦的倒塌将他们都活生生埋起来,然后最后只有20位生还者被救出来。影片里描述的就是其中两位的故事。这部戏可是根据真人真事的哦!我看了很有感触,尤其是有几幕还让我流下热泪(还好坐在隔壁的Andy没有看到……)。影片拍得很真实、很写实,而且也重重地道出了影片的重心,那就是“爱”!

有的时候,我的头脑会一直不停地转。我不是在思考什么有深度的问题,而是在想着人一生到底要如何才算长大了。以此同时,我也会想想每天晚上的部落格应该如何写。渐渐地,我就开始胡思乱想了。什么七杂八乱的都想……爱情、友情、亲情、金钱、功课、电脑等等。只要能够想的我都会去想。现在在写这篇部落格的时候,我开始觉得我离主题越来越远了。到底这几个星期以来的文章还有关于到“没有你上网的日子”吗……?

仪,在这里我要对你说一些东西。虽然我懂你是看不到的,但我还是要将内心里的话说出来。有人问过我,而且很好奇地问我,为什么我会看上你,原因很简单,打从第一天在学校的Orientation的时候,你就给我留下印象了。当时的你,悠悠记得你是穿着黑衣和黑色长裤的。从那个时候,我就开始注意你了。直到发现到和你的班一起上Pengajaran Malaysia的时候(还在1st Term的阶段),我真的很开心。而且还会一直注意你、看你……虽然我有几次有冲动想要向前认识你,但我还是不敢这样做,直到了这个term当我知道你和Gam Fatt是认识的时候, 我知道我必须争取这个机会,所以也造就了我得到你的MSN的机会……

不知不觉地,从第一天和你谈天起,离现在已经有37天了……虽然我知道时间不长,但我还是会珍惜每一次和你谈天的机会。每当看到你上线的时候,我真的很开心,而且也分秒必争地和你谈天……

仪,请问我还有这个机会吗?现在的你,还在生我的气吗……?

Day Without You Online, Day 37, Rainy:

Ha! Finally can reach here... No wonder why the Streamyx line will slow down and unstable every night... I still need to come here...! Oh ya! Today's rain has fell for a whole day! I think this is the first time in this year! Monsoon season is coming lo!

Hmm... I watched "World Trade Center" in the afternoon (I know I was outdated...). Hmm... to those who wishes to watch big CG effect, then you are not suitable for this movie. If I'm not mistaken, due to not to recall the pain of the American, thus the movie doesn't show how's the WTC fell. They just use the airplane's shadow to show the incident plus the news from television in the movie. This movie is more explaining on during the day of 11th September 2001, numerous of police officers were ordered to have their rescue mission at the scene. Who knows the building fell suddenly and buried all the rescue teams, and only 20 survivors had been rescued. The movie is describing the 2 of the 20, based on real story! I was touched by the movie, especially some scene that caused my tears flowed (luckily Andy didn't notice me...). The movie was so realistic and practical, and fully brings out the core of the story, that is "LOVE"!

Sometimes, my brain will always turn. I'm not thinking of any deep questions, but how to consider whether a person is counted grow up or not. I will too think of the topic for my blog at the same time. Gradually, I started to think with no direction. During the written of this blog, I started to feel that my content has became further to my topic. Did the blogs in past few weeks still related to "Day Without You Online"...?

Yee, I want to tell you something here. Although I know you can't see this, yet I still want to voice out my feeling. People did ask me why I will have a liking for you, the reason is simple, since the first the day I saw you during orientation in school, you gave me impression. I still roughly remember that you were wearing black shirt with black long pants. Since that day I started to notice you. Until I found out that we were in same class for Pengajaran Malaysia (still the 1st term), I felt really happy. I too always pay my attention on you and looked at you... Although I intended to know you, but I wasn't dare to do so, until this term when I knew that you and Gam Fatt were know each other, I knew I must have the chance, and I have your MSN as the result...

Unconsciously, since the first day I talked with you until today, it has been 37 days... I know the time is short, but I appreciate every moments that I talk with you. Every time when I see you online, I feel very happy, and seize every second and minute to talk with you...

Yee, do I have a chance for one more time? Are you still angry with me...?

4 comments:

Anonymous said...

finally i know who is the 仪~

Christopher said...

oh?
How "finally" u know o?

Unknown said...

i know......... not

Christopher said...

to JJ:

U dono d...

献丑了……