全新新闻咨询站——《我读我言,不吐不快!》

致所有的读者们:

网址:http://mynewsword.blogspot.com

我已经开了一个全新的部落格,以提供本地新闻为主,加上本身对于新闻的有感而发。这个全新的部落格主要和大家分享每一天的新闻(遴选),也可以提供新闻于没时间买报纸的读者们。

“mynewsword”,顾名思义,my代表我,news即新闻,word就是我要表达的意见,所以是一个不仅提供新闻的部落格哦!

《我读我言,不吐不快!》是一个新的篇幅,目前已提供新闻为主,但相信不久的将来将会提供更多互动性的Gadget,以及提供更广、更全面的资料,框框也不只限于新闻而已。

希望大家可以多多支持哦!^^

Tuesday, July 31, 2007

没有你上网的日子,第46天,晴:

啊!啊!啊!烦躁的一天,失败的一天……

是我的经验不够吗?是我的磨炼不够吗?还是我天分不够呢?我每次画Figure Gesture都画得很难看,并不是我的要求高,而是那些gesture真的很难看!我每一时刻都在提醒自己一定要将Gesture练好来,因为一旦到了数码动画的领域,假如Gesture无法画好来,最后被淘汰的是我自己!这个领域的竞争强大,唯有让自己成为最优秀的、最前端的、最刻苦耐劳的,才能是最成功的那位!唉……最让自己烦躁的,还是朋友的话。他们都劝说我应该选择广告设计系,因为我在这一方面有天生的天分、有口才、有Marketing的眼光……其实,我曾经也徘徊过,可是,我听过Tatsun Hui说过,“选你所爱”,所以我还是选择了动画系。就算我现在的实力还差一大载,但我相信只要努力就一定行的!

今天的History II真的让我失望透了!第一就是Presentation的Concept又再一次被推了……难道我们想的就是那么地“肤浅”吗?“肤浅”又该要如何定义呢?是表面的吗?就因为“Minimal”和“Simple”,我们想了又想……每当有一个概念的时候,又会被告知“肤浅”,那到底要如何才算是“深”呢?“简单”真的是那么的“不简单”吗……?再来就是,原来我们的Presentation分开来举行了。没有四班在一起,也就是说我又少了一个机会看到她。讲师说我们可以去观看,但,我相信我本身也有那份勇气才敢过去看。希望到时的我有机会去看吧!

嗯……致各位亲爱的读者,其实我有一个问题一直想问问大家,也希望你们能够给予回复,让我知道你们的看法。我的部落格都是文字,写的都是自己本身的东西,到底有没有闷到你们呢?有朋友告诉我我的部落格不会有人来看的,而且写的东西不是肉麻就是无聊透顶的生活琐事,那你们呢?到底有多少的人每一天都会上来读文章?到底有多少人觉得我的部落格是无聊的?到底有多少人觉得我的部落格是肉麻的?到底有多少人觉得我的部落格不应该以目前的方式来继续的……?

Day Without You Online, Day 46, Sunny:

Ah! Ah! Ah! A frustrating day, with failure...

Am I lack of experience? Am I not enough of practice? Or I lack of talent? My figure gestures are very ugly every time I draw it, and it really do! I always remind myself that I must practice well my gesture, as once I stepped into the world of Digital Animation, I will face a lot of competitors, and I will be eliminated if I am the weak one! This is a very competitive domain, and to be the outstanding one, you must equip yourself to be the best and the most advance. Haiz... Well, what my friends said to me is the one frustrated me the most. They advise me to choose Advertising Design, as I have my talent, eloquence, and the sight of marketing in this domain... Well, I used to be dilemma before, but our principal, Tatsun Hui told us before, "Choose what you like", and my preferable one is Digital Animation. Although I still very weak now, but I believe myself that I can!

Today's History II class really disappointed me! Firstly, our concept had been rejected, once again... Are we thinking too superficial? What is the standard to measure "superficial"? Is it surface? Just because of "Minimal" and "Simple", we think over and over again... Whenever we have our idea and concept, we will be told that it is "superficial", then how to counted as "abstruse"? Is it "simple" not simple at all...? Besides that, today lecturer told us that our presentation have been separated into two parts. Without four classes together, that's mean I lost one more chance to see her. Although we can go and have a watch, but, I believe that I don't have the courage to go. Hopefully I have the chance to go!

Hmm... Dear all my readers, actually I have a question to ask all of you, and hopefully you all can give the respond so that I can know what you all thinking. Is my blog boring, as it is full of letters and everything in the contents are about myself? My friend told me that nobody will come and read my blog, and everything I write are boring stuffs besides the disgusting things, how bout you all? How many readers exactly come to read my blog everyday? How many readers feel my blog is boring? How many readers feel my blog is disgusting? How many think my blog shouldn't continue in current way...?

2 comments:

Anonymous said...

觉得你已经离题了
但是不可能40多天都是说关于他的事情
继续不继续
还是看你自己啦
不过前面的二十多天我是满有feel的
因为你写很多对你地东西

yj--

p/s
‘选择你所爱 爱你所选择’

Timmy said...

不无聊啊,我几乎每天都会读你的部落格。
看个人吧, 我觉得还蛮有趣的~
哈哈。

献丑了……